کنتاکتور خازنی اشنایدر

کنتاکتور خازنی اشنایدر

کنتاکتور خازنی اشنایدر

 یکی دیگر از محصولات پر فروش شرکت اشنایدر، کنتاکتور خازنی می‌ باشد، که در این مقاله قصد داریم، اطلاعاتی در رابطه با این محصول بیان کنیم تا شما عزیزان با داشتن آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به خرید کنتاکتور خازنی اشنایدر اقدام کنید.

 قابل ذکر است، از کنتاکتور خازنی برای جلوگیری از کشیده شدن جریان الکتریکی، هنگام قطع و وصل شدن خازن استفاده می شود. کنتاکتور خازنی یک کنتاکتور با کیفیت بالا میباشد که از همه جهات کار شما را راه می‌ اندازد، زیرا این کنتاکتور، محصولی از شرکت اشنایدر، که یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برند محصولات برقی در بازار می باشد.

 کنتاکتور خازنی اشنایدر دستگاهی سوئیچینگ یا کلید زن می باشد، که برای برقراری اتصال یا عدم اتصال مدار الکتریکی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه نصب آسان است، بنابراین دیگر نیازی به صرف هزینه های بالا برای نصب آن ندارد. 

توان مقاومتی کنتاکتور ها بسیار بالا تر از خازن های معمولی بوده، در نتیجه طراحی آن به صورتی است که جریان الکتریکی با محافظت کامل از مدار عبور کند.کنتاکتور خازنی اشنایدر یکی دیگر از محصولات مهم و پر فروش شرکت اشنایدر(SCHNEIDER) می باشد که قبل از خرید یا استفاده از آن خوب است تا اطلاعات کاربردی، فنی و مفیدی در مورد این محصولات بدانید تا پروسه خریدی آسان تر داشته باشید.

زمانی که هنگام قطع و وصل شدن خازن، جریان لحظه ای کشیده می شود، در این مرحله برای جلوگیری از این موضوع از کنتاکتور خازنی استفاده می شود تا مانع این اتفاق شود که کنتاکتور خازنی اشنایدر با کیفیت بالایی که دارد کاملا پاسخگوی این موضوع می باشد.

برای توضیح بهتر عملکرد این قطعه می توان گفت، زمانی که خازن شبکه اصلی قطع یا وصل می شود، جریان لحظه ای به مقدار زیادی از جریان لحظه ای زیادی که ایجاد شده است، از کنتاکت های کنتاکتور می گذرد که همین موضوع در ادامه سبب ایجاد جرقه می شود.

خازن ‌های قدرت به ‌منظور بازسازی ضریب قدرت به‌ کار گرفته می ‌شوند؛ بنابراین حین اتصال خازن، جریانِ لحظه‌ ایِ قدرتمندی از کنتاکت ‌های کنتاکتور گذر کرده و منجر به آتش‌ سوزی می ‌شود. این دستگاه در حین اتصال خازن‌ ها جریان اضافی را محدود می کند تا خازن بلافاصله به یک مقاومت پایدار دست یابد. 

به بیان دیگر می ‌توان گفت کنتاکتور خازنی وظیفه ی برقراری خازن ‌های قدرت را برعهده داشته و عموما در بانک خازن کاربرد دارد؛ به‌ همین دلیل تحت عنوان ابزار آلات اختصاصی به وسیله کارخانه ‌های متعددی ساخته می ‌شود.

 این دستگاه از ساختاری منسجم برخوردار بوده و به‌ آسانی نصب می‌ شود؛ به همین دلیل هزینه نصب زیادی در بر نمیگیرد. در نظر داشته باشید این دستگاه در مقایسه با خازن های معمولی، از توان مقاومتی بیشتری بهره مند می باشد؛ به همین دلیل طراحی این دستگاه به گونه ای انجام می‌ پذیرد تا جریان در حفاظت کامل از مدار گذر کند.

بخش های تشکیل دهنده کنتاکتور خازنی اشنایدر بدون پیچیدگی و با سادگی طراحی شده اند اما حائز اهمیت است که کیفیت تمام قطعات تعبیه شده در این محصول بسیار بالا می باشد. این بخش ها و قطعات عبارتند از:

  • یک کنتاکتور معمولی
  • یک کتاکت کمکی مخصوص کنتاکتور خازنی
  • سیم با میزان مقاومت بالا جهت متصل شدن کنتاکت های کمکی به کنتاکت های اصلی

نکته جالبی که در مورد این محصولات وجود دارد این است که به دلیل تحمل ظرفیت های بیشتر ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند، که بعضی از کاربرد های 

آن ها عبارتند از:

  • روشنایی
  • خازن
  • مدار موتور الکتریکی

این نوع از کنتاتکتور های خازنی اشنایدر با طرح سه فاز ساخته می شوند.

به عنوان مثال در مورد موارد ذکر شده در بالا می توان گفت که، در تابلو خازنی بانک ها از این کنتاکتور ها استفاده می شود و دلیل استفاده از آن ها این است که باید بخاطر حالت گذار و اتصال کوتاه خازن هنگام سوئیچینگ، با کنتاکتور معمولی کمی متفاوت باشد.

برای اصلاح شدن ضرایب توان از خازن ها استفاده می شود که کنتاکتور در مدار آن ها وجود دارد بتواند از آسیب دیدگی مدار و خازن ها جلوگیری نماید.

در تابلو های خازنی بانک ها بسیار از کنتاکتور های خارنی اشنایدر استفاده شده است، که این موضوع برای مدار راه اندازی خازن های قدرت استفاده می شود.

  • دارای بوبین
  • کنتاکت های اصلی
  • 6 قطعه سیم با مقاومت زیاد

از اجزای تشکیل دهنده این محصول می باشد که جهت جریان هجومی هنگام شارژ اولیه خازن می باشد و بر روی این محصولات کنتاکت های کمکی قرار گرفته اند و عملکردشان وصل شدن قبل از کنتاکت های اصلی می باشد.

در واقع زمانی که خازن به کنتاکت های معمولی وصل می شود و سپس خازن توسط سیم هایی با مقاومت های زیاد به مدار وارد می شود، مجموعه تمامی این مقاومت ما باعث محدود سازی جریان هجومی خازن می شود.

چند نکته جالب در مورد کنتاکتور خازنی اشنایدر:

  • طبق توان راکتیو نامی، این محصولات در 400 ولت وجود دارد.
  • کنتاکتور خازنی ( 25 کیلو وار ) اشنایدر با کد LC1DMK11M7 در دسته محصولات کنتاکتور های خازنی LC1DMK قرار دارد و M در این کد نشان دهنده توان راکتیو نامی 25 کیلو وار در 400 ولت AC می باشد.

خط تولیدی محصولات اشنایدر در دسته خانواده TeSys که یکی از بزرگترین خط فروش محصولات اشنایدر در سراسر دنیا می باشد، قابلیت های اطمینان بالا در کنار طول عمر زیاد را تضمین می دهد.

از توضیحات کاربردی کنتاکتور خازنی که بگذریم می توانیم کاربرد های این محصولات را بررسی کنیم.

کنتاکتور خازنی اشنایدر

مراحل استفاده از کنتاکتور خازنی اشنایدر

مراحله اول

در ابتدا هنگامی که سیم پیچ تحریک می شود، کنتاکت های قدرت مقداری زودتر از کنتاکت های کمکی در کنتاکتور خازنی متصل می شوند. متصل شدن زودتر از موعد کنتاکت های کمکی، سبب می شوند تا خازن از مجموعه ای که تشکیل شده است از سه مقاومت، به شکل سیم پیچ در بیاید و در نهایت به شبکه متصل شود.

هنگامی که کنتاکت های اصلی پروسه اتصال را شروع می کنند و در این لحظه بخشی به نام مقاومت های میرا کننده، جریان هجومی و پیک جریان را تعدیل می نمایند.

هنگامی که کنتاکت های اصلی بسته می باشند، کنتاکت های کمکی به صورت خودکار قطع می شوند.

مرحله دوم

هنگامی که سیم پیچ در حالت تحریک نمی باشد، کنتاکت های اصلی با تکیه به متصل نبودن جریان های خازنی، باز می شوند و سپس آن کنتاکتور قابلیت این را دارد تا سیکل جدیدی را آغاز کند.

سیم های مقاومتی، می توانند جریان سوئیچینگ خازن های قدرت که در زمان متصل شدن کنتاکت های اصلی در کنتاکتور خازنی بوجود می آیند را از بین ببرند.

جهت متصل شدن کنتاکتور های خازنی به مدار های قدرت از سیم های مقاومتی که به شکل سیم پیچ هستند، و کنتاکت های کمکی ( no ) استفاده می شود. اول از همه کنتاکت های کمکی که آماده اتصال هستند، متصل می شوند و خازن حالتی مانند پیش شارژ خواهد داشت که بعد از آن کنتاکت های قدرت وارد عمل شده و پروسه متصل شدن را آغاز می کنند که با این مجموعه این کار ها سبب می شود، خازن ها در آن واحد به منبع جریان اتصال نیابند و این موضوع سبب از ایجاد آسیب و جرقه به تاسیسات جلوگیری می نماید.

  • کاربرد این محصولات در ضرایب توان می باشد.
  • جریان گذرای بالا در اثر متصل شدن خازن های قدرت در در بانک خازنی اتوماتیک ایجاد می شود، مقداری جریانی که ایجاد می شود در این لحظه، در حدود 200 برابر جریان اسمی خازن می باشد. کنتاکتور خازنی جریان جریان سوئیچینگ بالای خازن های قدرت را سرکوب می نماید.
  • در جریان هایی که هنگام سوئیچینگ های بالا بوجود می آید، می تواند به خازن و کنتاکت های کنتاکتور آسیب می رساند. در این بین نوسان های ولتاژی، مشکل هایی در بخش های دیگر مدار های تاسیسات بوجود می آورد.
  • پس در کاربرد های سوئیچینگ خازنی به یک کنتاکتور خازنی احتیاج است.

برخی از مزیت های کنتاکتور خازنی

  • جریان های هجومی را به شدت ضعیف و از بین می برد.
  • کیفیت توان را بالا برده و سبب جلوگیری از افت ولتاژ می شود.
  • میزان عمر خازن ها را نیز به مقدار قابل توجهی بالا می برد.
  • نرم شدن سوئیچینگ خازن ها و افزایش میزان طول عمر آن ها.
  • در کم شدن تلفات اهمی تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • پایداری سیستم که یکی از عوامل مهم می باشد با این محصول، به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.
  • توقف های برنامه ریزی نشده ای که وجود دارد.
  • در مقایسه با کنتاکتور های معمولی هزینه تعویض کمتری را شامل می ‌شود.
  • از مزیت ‌های مهم این محصول می ‌توان به عدم نیاز به تکرار تعمیر و تولید بر اساس استاندارد های بین ‌المللی اشاره کرد.
  • این کنتاکتور ها به صورت سه فاز تولید شده اند.
کنتاکتور خازنی اشنایدر

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر برای محصولات اشنایدر هستید و می خواهید از لحاظ قیمت و کیفیت بیشترین تضمین را نیز دریافت کنید، آلفا الکتریک با سال ها سابقه درخشان در تمامی زمینه های فروش و خدمات محصولات اشنایدر، می تواند به شما این امکان را بدهد تا بتوانید، اجناس اصل را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

همچنین ما با سال ها فعالیت و تجربه در فروش محصولات اشنایدر یکی از بهترین نمایندگی های حال حاضر در کشور برای ارائه خدمات این محصولات می باشد.

آلفا الکتریک یکی از منابع معتبر، برای فروش محصولات در بین دیگر نمایندگی ها می باشد. میزان محصولاتی که ما به مشتریان ارائه میدهیم گسترده است که مانند:

  • کنتاکتور اشنایدر
  • کلید های مینیاتوری اشنایدر 
  • بی متال های اشنایدر 
  • کلید های اتوماتیک اشنایدر
  • و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کنتاکتور خازنی اشنایدر می توانید، همین حالا با ما تماس بگیرید یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

مشخصات فنی کنتاکتور خازنی اشنایدر

نام فنیتعداد پلولتاژ نامیفرکانس نامیحداکثر سیکل عملیاتی
LC1DFK3 NO690 ولت AC60 / 50 هرتز240 سیکل در ساعت
LC1DGK3NO690 ولت AC60 / 50 هرتز240 سیکل در ساعت
LC1DMK3NO690 ولت AC60 / 50 هرتز240 سیکل در ساعت
LC1DPK3NO690 ولت AC60 / 50 هرتز240 سیکل در ساعت
LC1DWK3NO690 ولت AC60 / 50 هرتز240 سیکل در ساعت

لیست قیمت کنتاکتور خازنی اشنایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *