بی متال اشنایدر

 بیمتال اشنایدر، کالای الکتریکی است که در این مطلب قرار است به آن بپردازیم که اصلا این محصول چیست و چه کاربردهایی دارد. اصولا مدار را، عوامل مختلفی تهدید میکنند که اضافه بار یا اتصال کوتاه نمونه هایی از این موارد هستند. نکته حائز اهمیت در این باره، اندیشیدنِ یک راه چاره برای مشکلات این چنینی است. 

که در غیر این صورت می بایست؛ انتظار فاجعه بار ترین اتفاقات را از جمله آتش سوزی در صورت وقوع مشکلات فنی در مدار وسایل الکتریکی داشت که در این مقاله، کامل درمورد جلوگیری از این موارد اتفاقات توضیح خواهیم داد.

بی متال چیست؟

بی متال اشنایدر

و حالا بریم سر وقت تعریف خود بی متال اشنایدر:)

در این مورد باید گفت بیمتال به عنوان یک رله ی محافظت کننده، موتور های الکتریکی را در ساختار هایی تحت عنوان تابلوی الکتریکی، از خطر اضافه بار مصون می دارد. در ساختار این رله های حفاظتی، شاهد سه تیغه هستیم که دو به دو به هم متصل هستند یا اصطلاحا جوش خورده اند. این وسیله محافظتی الکتریکی به شکل سری در مدار قرار میگیرد. 

این وسیله الکتریکی نام های دیگری نیز دارد. مهمترین نام های شناخته شده که به جای بی متال استفاده میشود، عبارند از: رله اضافه بار – رله اضافه بار حرارتی – رله حرارتی

هنگامی که موتور جریان اضافی می کشد، به آن اضافه بار گفته می شود. این ممکن است، باعث گرم شدن بیش از حد موتور و آسیب به سیم پیچ های موتور شود. به همین دلیل، محافظت از موتور، مدار انشعاب موتور و اجزای مدار شاخه موتور در برابر شرایط اضافه بار بسیار مهم است. 

بیمتال ها از موتور، مدار شاخه موتور و اجزای مدار شاخه موتور در برابر گرمای بیش از حد، ناشی از شرایط اضافه بار محافظت می کنند. 

بیمتال ها بخشی از استارت موتور هستند و آنها با نظارت بر جریان در مدار، از موتور محافظت می کنند. اگر جریان، در مدت زمان مشخصی از حد معینی بالاتر رود، رله اضافه بار یا بیمتال قطع می‌شود و یک کنتاکت کمکی را راه‌اندازی می‌کند که مدار کنترل موتور را قطع می‌کند و کنتاکتور را خاموش می‌کند و در نهایت، این امر منجر به قطع برق موتور می شود.

بی متال ها را میتوان به صورت دستی تنظیم مجدد کرد و برخی از بی متال پس از زمان مشخصی به طور خودکار تنظیم مجدد می شوند. پس از آن، موتور می تواند دوباره راه اندازی شود.

کاربرد های بی متال

از هیچ وسیله ای بی دلیل در مدار های الکتریکی استفاده نمیشود. بی متال اشنایدر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهمترین موارد مصرف بی متال که سبب افزایش اهمیت استفاده از آنها میشود به شرح زیر است:

نگه داشتن درجه حرارت طیفی از وسایل الکتریکی، نظیرِ ماشین لباس شویی و ادوات آشپزی نظیر گریل و انواع سرخ کن، اقدام به روشن کردن و یا خاموش کردن فن خودرو.

ایفا کردن نقش محافظت کننده درباره الکتروموتور ها

بیمتال اشنایدر با اتصال خود به کنتاکتور سبب حفاظت موتور الکتریکی در مقابل عامل مخربی بنام اضافه بار میشود. 

پس از ارائه این توضیحات اکنون نوبت به شرح مکانیسم یا عملکرد این وسیله الکتریکی میشود. این وسیله الکتریکی در صورتِ تنظیم جریان، بیش از حد وارد عمل شده و مسیر عبور جریان را مسدود خواهد کرد. این رله مجهز شده به اِلمان حرارتی، که در هنگام برقراری جریان بار اسمی دارای بازه درجه حرارت بسیار قابل قبولی است. 

در صورت عبور و تجاوز جریان از محدوده اسمی و ایجاد حرارت در اِلمان حرارتی، شاهد وارد عمل شدن رله در این هنگام خواهیم شد. یکی از سری های پرکاربرد این بی متال، سری TeSysLRD می باشد که توسط شرکت اشنایدر (SCHNEIDER) تولید و عرضه شده است. این سری از بی متال های اشنایدر، طیف وسیعی از موتور های الکتریکی تا 75 کیلوولت و همچنین ولتاژ 400 ولتی را شامل میشود.

 در ادامه برخی دیگر نکات در باب این نوع بی متال را برای شما ذکر خواهیم کرد، پس تا انتهای مطلب با ما همراهی کنید.

مشخصات فنی بیمتال اشنایدر

کد فنیجریان (آمپر)ابعاد (میلی متر)جریان اتصال کوتاه (KA)
LRD020.16 تا 0.2570*45*6650 /65 /100
LRD030.25 تا 0.466*45*7050 /65 /100
LRD040.63 تا 0.470*45*6650 /65 /100
LRD050.63 تا 170*45*6650 /65 /100
LRD061 تا 1.6366*45*7050 /65 /100
LRD071.63 تا 2.566*45*7050 /65 /100
LRD08
2.5 تا 466*45*7050 /65 /100
LRD104 تا 666*45*7050 /65 /100
LRD125.5 تا 866*45*7050 /65 /100
LRD147 تا 1066*45*7050 /65 /100
LRD169 تا 1366*45*7050 /65 /100
LRD2112 تا 1866*45*7050 /65 /100
بی متال اشنایدر

نمایندگی بی متال اشنایدر

مجموعه آلفا الکتریک به عنوان نمایندگی فروش محصولات اشنایدر با همکاری مداوم با دیگر انجمن ها و بسیاری از فروشندگان، به مشتریان خود در زمینه قدرت، شبکه و تأمین امکانات کمک می کند تا کار خود را با سرعت، هوش و کارایی انجام دهند.
ما می توانیم به شما در ایجاد یک استراتژی مدیریت انرژی و ارائه محصولات و خدمات برای تبدیل هزینه های واکنش سنتی به یک راه حل فعال برای افزایش ارزش تجارت کمک کنیم.
هنگام تعیین محصولات برای مکان های مختلف در ایران، هنگامی که باید رتبه بندی قدرت را در نظر گرفت، دانش مکان ما هر روز مورد آزمایش قرار می گیرد.
موفقیت آلفا الکتریک ناشی از موفقیت مشتریان و تولیدکنندگانی است که با آنها کار کرده است. هدف ما ساده است، ما به آنچه شما نیاز دارید گوش می دهیم، شما را با راه حل مناسب آشنا می کنیم و سپس به قول خود عمل می کنیم و نحوه عملکرد نمایندگی اشنایدر به نفع شماست.

بیمتال اشنایدر ارزان

همانطور که مشخص است، این روز ها بدلیل نوسانات قیمت؛ پیدا کردن و خریداری اجناس با قیمت خوب و مناسب بسیار مهم و حیاتی است. بنابر این برای این امر جهت خرید بی متال اشنایدر با بهترین و به صرفه ترین قیمت، با ما در ارتباط باشید.

این را هم توجه کنید که امروزه بازار و قیمت ها همواره در حال تغییر و نوسان هستند و به همین دلیل هر چه سریعتر نسبت به خرید بی کتال اشنایدر اقدام فرمایید.

مصرف بیمتال اشنایدر در سال های اخیر

با سلام خدمت مشتریان و کاربران محترم فروشگاه آلفا الکتریک، همانطور که در ابتدا با بی متال اشنایدر و کاربرد های آن آشنا شدیم؛ در این بخش میخواهیم به میزان مصرف بی متال اشنایدر طی سالهای گذشته بپردازیم.

همانطور که در نمودار آماری که توسط مهندسین مجموعه تهیه شده، مشاهده میکنید که آمار مصرف، از این قطعه ی برقی سال به سال رو به افزایش است، که این امر فقط و فقط به دلیل کیفیت بالای آن در بین دیگر برند های موجود در بازار می باشد و همچنین این محصول و این برند، در این اوضاعی که نوسانات قیمت، بسیار زیاد می باشد؛ کمترین تغییر قیمت را داشته است. پس از خرید آن مطمئن باشید و هرچه سریعتر جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

لیست قیمت بیمتال اشنایدر

قیمت خرید بیمتال اشنایدر

توجه داشته باشید که ممکن است قیمت های جدول به دلیل نوسانات ارزی بروز نباشد. همانطور که می‌دانید قیمت خرید محصولات برقی به یکی از دغدغه‌های خریداران در سال‌های اخیر تبدیل شده است؛ چرا که نوسانات بسیار زیادی را در قیمت‌های محصولات شاهد هستیم و همین امر موجب تصمیم گیری سخت خریداران می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در نوسانات قیمت قطعات برقی

از مهمترین دلایل و منشأ‌های نوسانات قیمت قطعات برقی می‌توان به تورم و قیمت دلار اشاره کرد.

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی کشور تمامی بازارها و صنایع دچار تورم شده‌اند؛ همچنین این تورم تاثیر خود را روی قیمت ارز نیز گذاشته است.

تمامی این‌ها باعث شده است که خرید و فروش قطعات برقی هم برای فروشندگان و هم برای خریداران با مشکلاتی همراه باشد. جدا از ثبات قیمتی برخی برندها در کنار اینکه قیمت‌هایشان از ثبات بالایی برخوردار نیست کیفیت آنها نیز ثبات نسبی ندارد و با بالا رفتن قیمت کیفیت آنها نیز کاهش پیدا می‌کند. خریداران محترم هنگام خرید حتماً باید این موضوع را مورد نظر قرار دهند و تناسب قیمت و کیفیت را مورد بازرسی و بررسی قرار دهند.

فروشگاه آلفا الکتریک با سابقه درخشان و کسب رضایت حداکثری مشتریان توانسته هم در زمینه قیمت و کیفیت بهترین پیشنهاد را برای خریداران داشته باشد.

تضمین قیمت بهترین قیمت بازار
پشتیبانی عالی 24 ساعته، 7 روز هفته
اصالت کالاها از برترین برندها
تحویل سریع در کمترین زمان ممکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *