کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر

اول از همه به این موضوع پی ببریم که کلید حرارتی چیست؟! به طور کلی، به قطع کننده ای که وظیفه محافظت از موتور را در برابر عواملی مثل جریان اضافه بار و جریان اتصال کوتاه را دارد، کلید حرارتی اشنایدر می گوییم که در بازار به اصطلاح با نام کلید حرارتی مغناطیسی شناخته می شوند. 

قابل ذکر است، مدار های الکتریکی، یکی از اجزای مهمی هستند که باید از آن ها در برابر اتصال کوتاه فاز ها، اتصال سیم پیچ ها و تک باز شدن مصرف کننده با استفاده از کلید حرارتی اشنایدر حفاظت کرد. از ویژگی های منحصر به فرد این کلید می توان به قطع و وصل سریع و دقت بالای آن اشاره کرد. 

این محصول از برند اشنایدر (SCHNEIDER) کاربرد های مهمی دارد, که از جمله این موارد عبارت است از که در برابر جریان اضافه بار در تجهیزات برقی مثل موتورهای القایی، موتورهای آسنکرون و الکتروموتورها استفاده میشود.

کلید حرارتی اشنایدر، قطع کننده مدار و یا بریکر (breaker) می باشد و می تواند موتور را در برابر مواردی مانند جریان اتصال کوتاه و جریان اضافه بار حفاظت کند. کلید حرارتی موتور قابل قطع زیر بار است و قابلیت این را دارد که در هنگام کار،  وصل یا قطع شود.

کلید های حرارتی اشنایدر دارای چه خصوصیات و مزایایی می باشند؟

 

  1. دارای قدرت بسیار قابل قبول در قطع بالا می باشد.
  2. جهت مدارهای جریان این کلید ها به سمت بالا است.
  3. در برابر عوامل مختلفی از جمله بار های لحظه‌ ای مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.
  4. دارای رنج های گسترده ای هستند.
  5. برای هر یک از پارامتر های الکتریکی، تنظیماتی با دقت بالا دارند.
  6. امکاناتی از جمله فرمان پذیری و کنترل را دارا می باشند.
  7. برای اطمینان حاصل کردن از سلامت کالا دارای دکمه تست می باشد.  
  8. دارای قابلیت اضافه کردن تجهیزات جانبی می باشد.

توضیحی جامع تر در مورد کلید حرارتی

MPCB نام دیگر کلید حرارتی می باشد که از Motor Protection Circuit Breaker گرفته شده است. که به معنای مدار قطع کن محافظ موتور با نام MMS  که مخفف عبارت

 Manual Motor Starter به معنای کلید راه انداز موتور شناخته میشود.

از جمله کلید های قابل قطع زیر بار است که برای خاموش، روشن کردن موتور و حفاظت از موتور ها در زمان راه اندازی و کار، در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار به کار میرود. 

این محصول در بازار به اسم کلید حرارتی – مغناطیسی هم شناخته میشود، به طوری که در زمان بروز اتصالی به صورت خودکار عمل می کند.

با توجه به دنیای صنعت امروزه، موتورهای آسنکرون قفس سنجابی نقش بسیار مهم و کاربرد مهمی دارند. این موتورها نیاز به حفاظت هایی دارند، که کلیدهای حرارتی علاوه بر مزایایی که برای حفاظت از انواع موتورها دارند، امکان تجمیع با لوازم جانبی زیادی را دارند که سبب شده است تا در کل، بهترین انتخاب برای حفاظت از این نوع موتورها باشند.

کاربرد کلید حرارتی اشنایدر

  • در هنگامِ داغ شدن موتور جهت اضافه بار، تاخیر حرارتی برای روشن شدن موتور بوجود می آورند.
  • حفاظت کردن از موتور الکتریکی در برابر انواع خط های الکتریکی.
  • حفاظت قابل تنظیم برای اضافه بار مغناطیسی و حرارتی.
  • کلیدزنی مدارات موتوری.
  • و …

برخی از کاربرد های کلید حرارتی اشنایدر را بیان کردیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات، همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید، تا از مشاوره تخصصی جهت انتخاب محصول و خریدی آسان تر برخوردار شوید.

در بخش بعدی تعدادی از مزایای این محصولات را نیز  بیان می کنیم.  

این محصولات مزایا های خود را نیز دارند که برخی از آن ها عبارت است از:

  • امکان کنترل و فرمان پذیری.
  • داشتن تنظیمات دقیق برای هر کدام از پارامتر های الکتریکی.
  • رنج های گسترده ای دارند.
  • مقاومت بالایی در برابر بار های لحظه ای دارند.
  • جهت مدار های جریان به سمت بالا است.
  • قدرت آنها در قطع بالا است.

کلید حرارتی اشنایدر به دلیل نقش حفاظت برای اتصال کوتاه، می تواند به جای استفاده ترکیبی از بیمتال و کلید مینیاتوری، استفاده شود و همچنین آن را می توان با بقیه تجهیزات جانبی در مدار ها متصل کرد و برای همین به آن ها کلید های کمپکت محافظ موتور نیز گفته می شود.

اگر بخواهیم فقط برای روشن و یا خاموش کردن موتور از آن ها استفاده کنیم، امکان حذف کردن کنتاکتور را هم داریم که باعث میشود تا کلید استارت و استپ تعبیه شده بر روی آن، برای اقدام به روشن و خاموش کردن موتور آماده باشد. 

البته می توانیم به این مورد نیز اشاره کنیم در جاهایی که تحت حفاظت بیشتری هستند، با بستگی به طراحی مدار، می توانیم از بیمتال هم قبل از کلید حرارتی اشنایدر استفاده کنیم.

کلید حرارتی اشنایدر

تجهیزات جانبی کلیدهای حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر می تواند به همراه تجهیزات جانبی در مدار ها استفاده شود و برخی از آن ها عبارت است از:

 (بوبین شنت)

این رله به صورت جانبی و از پهلو به کلید حرارتی نصب می گردد و کارکرد آن در مواقعی است که بخواهیم به صورت شرطی وصل بودن کلید حرارتی را منوط به برقراری شرایط خاصی کنیم.

 (رله افت ولتاژ)

کارکرد این بخش، برخلاف رله شنت می  باشد به این صورت که این بخش نیز می تواند به صورت جانبی به کلید حرارتی از پهلو متصل شود اما برای اینکه به کلید حرارتی اشنایدر امکان قطع یا وصل را بدهد، ابتدا می بایست دو سر بوبین این بخش دارای برق باشد و به محض اینکه برق رله آندر قطع بشود، کلید حرارتی اشنایدر به محض قطع رله، قطع 

می گردد.

 (کنتاکت کمکی)

این بخش به صورت تک کنتاکت و دو کنتاکت از رو یا از پهلو به کلید حرارتی وصل می شوند و با قطع یا وصل شدن کلید حرارتی، کنتاکت های آن نیز وضعیت خود را تغییر میدهند. از این خاصیت می توان در بخش فرمان مدار استفاده کرد.

 (کنتاکت کمکی خطا)

این بخش به صورت جانبی و از پهلو به کلید حرارتی وصل می شود که تنها در یک صورت کلید حرارتی پس از تشخیص خطای اضافه بار به حالت تریپ بر میگردد، این کنتاکت عمل می کند و قطع یا وصل شدن کلید حرارتی، کنتاکت خطا عمل نمیکند و … که تجهیزات جانبی بیشتری برای کلید حرارتی موجود می باشد و به آن ها در مقالات بعدی می پردازیم.

راهنمای خرید کلید حرارتی اشنایدر در آلفا الکتریک

کلید حرارتی اشنایدر ارزان

در طی این سال ها بدلیل نوسانات قیمت ارز و محصولات، خریداری این نوع محصولات بسیار سخت، مهم و حیاتی است، که جای نگرانی نیست؛ زیرا در الفا الکتریک شما می توانید کلید حرارتی اشنایدر را با قیمتی بسیار ارزان و به صرفه با بهترین کیفیت تهیه و خریداری کنید.

این را هم توجه کنید که امروزه بازار و قیمت ها همواره در حال تغییر و نوسان هستند و به همین  هر چه سریعتر نسبت به خرید کلید حرارتی اشنایدر اقدام فرمایید.

لیست قیمت کلید حرارتی اشنایدر

فروش و خدمات پس از فروش انواع کلید حرارتی اشنایدر

 آلفا الکتریک به عنوان یکی از برترین نمایندگی های اصلی محصولات اشنایدر با تجربه ی سالها، با توجه و پایبند بودن به اصل سه تضمین سلامت کامل اجناس، تضمین اصل بودن کالا و قیمت منصفانه و پایین موفق شده که اعتماد مشتریان را جلب کرده و همواره یکی از بهترین نمایندگی های اشنایدر بشمار می رود.

آلفا الکتریک مرجع تخصصی فروش و بررسی محصولات اشنایدر در بین دیگر نمایندگان را دارد. گروه های مختلفی از محصولات و تجهیزات اهم از کنتاکتور اشنایدر، کلید مینیاتوری اشنایدر، بی متال ها و کلید اتوماتیک اشنایدر در الفا الکتریک عرضه میشوند.

مهندسین و مشتریان آلفا الکتریک می توانند با حق انتخاب بسیاربالا و با دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست تجهیز مورد نظر خود، با ما تماس بگیرند و همچنین وب سایت ما را بررسی کننند و با کمال اعتماد و اطمینان لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.

بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتریان آلفا الکتریک است.

ما نمایندگی اشنایدر هستیم که می توانیم تمامی خدمات این محصولات را به مشتریان ارائه دهیم و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کلید حرارتی اشنایدر، 

می توانید وارد صفحه اصلی و فروشگاه سایت ما شوید.

مزیت های ما: واحد فنی مجرب – تضمین قیمت – واحد فروش متخصص

کاتالوگ فنی کلید حرارتی اشنایدر

مدلجریان نامی (بر حسب آمپر)قدرت قطع 230 ولت(کیلو آمپر)قدرت قطع 415 ولت (کیلو آمپر)
GV2ME010.16100100
GV2ME020.25100100
GV2ME030.4100100
GV2ME040.63100100
GV2ME051100100
GV2ME061.6100100
GV2ME072.5100100
GV2ME084100100
GV2ME106.3100100
GV2ME1410100100
تضمین قیمت بهترین قیمت بازار
پشتیبانی عالی 24 ساعته، 7 روز هفته
اصالت کالاها از برترین برندها
تحویل سریع در کمترین زمان ممکن

2 پاسخ به “کلید حرارتی اشنایدر”

    1. با تشکر از شما
      مجموعه آلفا الکتریک همواره در تلاش است تا جدید ترین اطلاعات و اخبار محصولات اشنایدر را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *