محافظ جان اشنایدر

محافظ جان اشنایدر

محافظ جان اشنایدر

محافظ جان، کلیدی می باشد که وظیفه آن قطع کردن مدار، هنگام به وجود آمدن اختلال بین جریان های موجود در سیم های رفت و برگشتی است. یکی از ویژگی های مهم محافظ جان، شناسایی جریان های نشتی کم که توسط فیوز شناسایی نشده؛ می باشد که در نتیجه باعث جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی می شود. 

به طور کلی محافظ جان اشنایدر که یکی از بهترین محافظ جان ها در بازار است، به صورتی طراحی شده که قبل از آسیب دیدن فرد، توسط برق گرفتگی یا آتش ‌سوزی مدار را قطع می کند؛ به بیان دیگر این محافظ جان در زمان جریان نشتی به طور کاملاً اتوماتیک اقدام به قطع مدار می کند و در قدم بعدی انسداد جریان نشتی را انجام می دهد. 

این محافظ در دسته کلید های پشتیبانی لوازم برقی قرار دارد که وظیفه اصلی آن مراقبت و محافظت از افراد و نگهداری از تجهیزات مختلف دارای سیستم برقی است.

قابل ذکر است، محافظ برندِ اشنایدر(SCHNEIDER)، یکی از ایمن ترین کلید های موجود در بازار می باشد که با سرعت بسیار بالایی جریان نشتی را تشخیص داده و از برقراری جریانات اضافی جلوگیری کرده و در نتیجه مانع بروز آسیب‌ های جدی ناشی از برق گرفتگی و آتش سوزی می شود.

محافظ جان اشنایدر کلیدی می باشد که در مقیاس جریانات موجود در سیم های رفت و برگشت، اگر اختلافی بین جریان آن ها بوجود بیاید مدار قطع می شود. در حالت معمول مدار الکتریکی جریان رفت و برگشت با هم مساوی است، اما در صورتی که جریان موجود بین نول ( در مدار های تک فاز ) و سیم فاز اختلاف داشته باشد، کلید محافظ جان اشنایدر کار می کند.

علت بوجود آمدن این اتفاق، می تواند اتصال بدنه ی یکی از دستگاه های الکتریکی باشد که در آن جریان های الکتریکی به جای برگشتن از راهِ سیم نول از راه زمین به منبع بر می گردد که به عبارت دیگر جریان نشت پیدا کرده است.

این محصول، جریان های نشتی کم را که توسط فیوز شناسایی نشده را که می توانند پیش زمینه ی برق گرفتگی یا آتش سوزی شوند، شناسایی و مدار را در چند دهم ثانیه قطع می نماید. 

جریان نشتی می تواند از راه بدن فردی که با زمین در ارتباط است و اتفاقا دستش با قسمت برقدار تماس پیدا کرده است پدید بیاید، کلید جان اشنایدر به شکلی طراحی و ساخته شده است که قبل از آسیب دیدن فرد،مدار را قطع می کند.

هنگامی که جریان نشتی در مدار برقرار می‌ شود، محافظ جان اشنایدر به ‌طور اتوماتیک به قطع مدار اقدام کرده و وظیفه انسداد جریان نشتی را بر عهده دارد. 

در نظر داشته باشید یکی از بهترین برند های موجود در بازار برند اشنایدر یا SCHNEIDER ( https://www.se.com/ww/en/ ) می ‌باشد، که به‌طور عمده در تابلوی برق ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار گرفته و توسط فروشگاه آلفا الکتریک به مشتری عرضه می ‌شود.

اساس کار محافط جان اشنایدر

بر اساس استاندارد هایی که برای بدن انسان ها ثبت شده است، بدن انسان ها می تواند جریان 30 میلی آمپر را در مدت زمان 200 میلی ثانیه، تحمل کند.

بنابراین کلید محافظ جان اشنایدر مناسب برای واحد های اداری و مسکونی می باشد که اگر مقدار جریان نشتی از 30 میلی آمپر بیشتر شود، مدار را در کمتر از 200 میلی ثانیه قطع می کند.

در مصرف های صنعتی که نیاز به کلید هایی با قابلیت قطع در حدود 100 تا 1500 میلی آمپر را دارند،می باشد.

محافظ جان اشنایدر

انواع محافظ جان اشنایدر

کلید های محافظ جان اشنایدر به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت است از:

  • محافظ جان اشنایدر تیپ AC توانایی جریان های نشتی متناوت AC را دارند یعنی توانایی تشخیص جریان نشتی در موج متناوبAC را دارد.
  • محافظ جان اشنایدر تیپ A توانایی تشخیص دادن جریان نشتی به شکل موج مستقیم DC و متناوب AC را دارند.
  • محافظ جان اشنایدر تیپ B توانایی تشخیص دادن جریان نشتی به شکل موج مستقیم DC و متناوت AC تا فرکانس 1 مگاهرتز را دارد.
محافظ جان اشنایدر

محافظ جان اشنایدر به چه صورت اختراع شد ؟

متخصص های موجود در صنعت برق برای رفع این محدودیت ها، به فکر طراحی وسیله ای افتادند که بتواند حین برق گرفتگی و اتصال کوتاه، در کمترین زمان ممکن و با نشت کمترین جریان، عمل کنند و افراد را در مقابل خطرات مختلفی که ناشی از برق گرفتگی است، حفظ کنند و به همراه روش های دیگر، بیشترین حالت حفاظت در برابر تماس غیر مستقیم و مستقیم، در محیط کاری و تماس های نا خواسته تامین کند، که این وسیله کلید RCD یا محافظ جان است.

استفاده از محافظ جان اشنایدر

محافظ جان اشنایدر

نمایندگی محافظ جان اشنایدر

مجموعه تخصصی آلفا الکتریک به عنوان نمایندگی اشنایدر در تهران در حال فعالیت می باشد که می تواند تمامی محصولات اشنایدر اصل را با بهترین شرایط در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

 آلفا الکتریک همیشه جزو بهترین و فعال ترین توزیع کنندگان محصولات الکتریکی اشنایدر به شمار می آید که اشنایدر همیشه قطعات و لوازم الکتریکی را در مدل های مختلف و کابردی ارائه می دهد و شما با توجه به نیاز خود می توانید بهترین قطعات را از نمایندگی های اشنایدر خریداری کنید.

این مجموعه همواره در تلاش است تا بهترین و بروز ترین خدمات را به شما مشتریان گرامی ارائه دهد و نیاز های شما را با بهترین کیفیت ممکن بر طرف کند در موارد  قبل گفته شد که که مجموعه ما به عنوان نمایندگی اشنایدر چه محصولاتی را ارائه میدهد.

بنابر این شما در مرحله اول باید نیاز خود را شناسایی کنید سپس با مجموعه آلفا الکتریک تماس بگیرید و نیاز خود را با کارشناسان با تجربه در میان بگذارید، در ادامه خواهید دید که چگونه این کارشناسان به شما مشاوره می دهند و شما را راهنمایی میکنند تا در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محافظ جان اشنایدر و قیمت محصولات اشنایدر، همین حالا می توانید به قسمت فروشگاهی سایت ما رجوع کنید و یا همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

قیمت محافظ جان اشنایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *